Judith en Wilma

Marketing Managers Bij ForFarmers Nederland NV

Wilma van Dalen en Judith Hofland zijn allebei werkzaam bij mengvoerfabrikant ForFarmers BV. Ze kwamen in hun huidige functie terecht via Nomilk2day. En met die carrièrestap zijn ze nog steeds enorm tevreden.

Als marketingmanager varkens voelt Wilma zich op haar plaats bij ForFarmers BV. “Wat ik het mooiste vind aan mijn baan, is dat je werkt voor een prachtige doelgroep. Boeren zijn stuk voor stuk harde werkers, die hun complete ziel en zaligheid in hun bedrijf stoppen. Dat geeft mij enorm veel energie.” Ook de teamspirit van ForFarmers spreekt haar aan. “We gaan er met z’n allen voor. De sfeer is down to earth, maar wel heel ondernemend.”

Innoveren en focus op doelgroep

Volgens Wilma verandert het werkgebied continu en worden bedrijven steeds groter. Dat vraagt om innovatieve oplossingen die hierop inspelen. Tegelijkertijd is het volgens haar belangrijk om aan te sluiten op de belevingswereld van de klant. “Als marketingmanager moet je perfect aanvoelen in welke situatie de klant zich bevindt. Heeft de klant het moeilijk, dan kun je niet met hoogdravende marketinguitingen aankomen. Fijngevoeligheid en inlevingsvermogen zijn van groot belang.”

De ideale kandidaat

Wilma beschrijft de ideale ForFarmers-medewerker als iemand die gaat voor resultaat, met empathie en gevoel voor de agrarische sector. “Je moet respect hebben voor de boer, hem aanvoelen en begrip hebben voor zijn omgeving en uitdagingen." Daarnaast vindt ze ondernemend zijn en geen 9 tot 5 mentaliteit hebben een belangrijk gegeven.” “Nomilk2day heeft goed aangevoeld dat dit de juiste plek voor mij is. En het leuke is dat je ook na het vinden van je baan nog contact hebt met de medewerkers van Nomilk2day. Ze blijven geïnteresseerd in jou en je loopbaan. Die persoonlijke aanpak vind ik enorm prettig!”

Geen drempels

Judith is eveneens werkzaam als marketingmanager bij ForFarmers, maar dan binnen de afdeling Layers (leghennen). ForFarmers kent geen interne drempels, stelt Judith. “Je doet het echt samen als team, in welke positie je ook werkzaam bent. Er heerst een ondernemersmentaliteit en je krijgt veel vrijheid en vertrouwen. Ik vind dat een goede insteek, want zo blijven mensen betrokken en kunnen ze creativiteit tonen. Samen mooie nieuwe dingen opstarten.” Volgens Judith gaat het goed met het bedrijf en heerst er een echte winstemming. “Je merkt dat deze sfeer het innovatievermogen ten goede komt.”

Samen de schouders eronder

De nuchtere hands-on mentaliteit bij ForFarmers spreekt Judith erg aan. “We hebben een soort familiecultuur met nauw betrokken collega’s en een gemoedelijke sfeer. Daarnaast zijn we marktgericht en innovatief. We willen winnen op een authentieke, eerlijke en transparante manier met respect voor elkaar. Samen de schouders eronder zetten. Juist daarom vind ik ForFarmers zo’n mooie organisatie om te werken”, vertelt ze enthousiast.

Vizier gericht op de toekomst

Judith is erg tevreden met haar positie bij ForFarmers en is van mening dat Nomilk2day een goede matchmaker is. “Ze kunnen goed inschatten of je bij een bedrijf past. Daarbij kijken ze naar werkervaring, maar nog meer naar je karakter. Ook de persoonlijke betrokkenheid is prettig; even kijken hoe het met je gaat en oprecht interesse tonen.” Voorlopig ligt er voor Judith en Wilma nog veel moois in het verschiet bij ForFarmers. Het bedrijf is continu gericht op groei en innovatie en wil haar internationale positie nog verder versterken. Judith: “Wat ik zelf erg gaaf vind, is dat ForFarmers onlangs een overeenkomst heeft gesloten met AgriTerra. Dit is een samenwerkingsverband om veehouders in opkomende landen te helpen. Als medewerker krijg je zo de kans om boeren in Afrika, Azië en Zuid-Amerika te ondersteunen met kennis en ervaring. Zo help je niet alleen een ander, maar kun je ook jezelf verder ontwikkelen en je wereldbeeld vergroten."

Vergelijkbare vacatures

Account Manager Gezelschaps-dieren
Category Brand Manager Convenience
Sales Manager Zuid-Nederland