nomilk2day.nl gebruikt cookies op de website. Analytische cookies laten ons geanonimiseerd zien hoe men de website gebruikt. Met die inzichten verbeteren we nomilk2day.nl. Lees hier meer

Ik ga niet akkoord

Rick van Oort & Marjon Pot

Marketing Manager Swine & Ketenconcept Manager Bij ForFarmers Nederland NV

De eerste 100 dagen van je nieuwe baan zijn belangrijk voor de mate waarin je succesvol bent. Hoe de carrièrestap van Rick van Oort en Marjon Pot naar ForFarmers bevalt, lees je hier.

Rick van Oort werkt sinds oktober 2018 als Marketing Manager Swine. ‘Ik heb heel erg het gevoel dat iedereen voor hetzelfde doel staat: For the Future of Farming. Collega’s zijn gepassioneerd over hun werk en er zijn weinig muurtjes. Wel zo prettig. Verder ben ik meteen betrokken bij conceptontwikkeling. Harstikke leuk en je leert je collega’s zo snel kennen.’ Ook voor Marjon Pot, sinds september 2018 Ketenconcept Manager, is de eerste indruk positief. Het is een unieke rol binnen de organisatie, wat vraagt om veel eigen initiatief. ‘Ik probeer eerst helder te krijgen waar we staan met ketenconcepten. Zo bepaal ik waar ik toegevoegde waarde kan leveren.’

Voortvarende start

Marjon zit al met ForFarmers bij veel verschillende partijen aan tafel. ‘Door mijn ervaring aan verschillende kanten van de tafel heb ik overzicht van alle schakels in de keten. Dat scheelt enorm bij het snel doorkrijgen wat er gebeurt, waar je moet zijn en bij het gevoel krijgen van eventuele gevoeligheden.’ Anders dan Marjon begeeft Rick zich puur in de varkenssector. ‘Mijn dagelijkse werkzaamheden hebben altijd de 4 P’s in zich: product, prijs, promotie en plaats. Marketing houdt voor mij in dat ik een brugfunctie heb tussen nutritie en innovatie (ons Nutrition Innovation Center), de veehouder en de specialist en accountmanager.’

"ER ZIT VEEL KENNIS BIJ FORFARMERS"

 

Samenwerking brengt sector verder

Hun manager en tevens nieuwe COO van ForFarmers Nederland per 1 januari 2019, Pieter Wolleswinkel, acht het samenwerken tussen de 2 functies noodzakelijk voor de toekomst van de varkenshouderij. ‘Rick bekijkt het vanuit de behoefte van de varkenshouder en Marjon overziet de keten. De rol van de retail en van de consument die meer interesse toont in de kwaliteit en herkomst van voedsel, zijn daarin belangrijk. De dynamiek in de keten wordt steeds duidelijker en als ForFarmers zitten we daar middenin’, constateert Pieter. ‘Als voerleverancier – in het midden van de keten – speel je een schakelrol. Marjon richt zich daar specifiek op.’

Groeiambities

Het gegeven dat ForFarmers inspeelt op trends in de markt, maakt het voor Marjon een interessante werkgever. ‘Ik denk dat het bedrijf daardoor op veel gebieden een voorlopersfunctie heeft bereikt. Bovendien zit er veel kennis in de organisatie.’ Rick voelt zich vooral aangetrokken door de prestaties die ForFarmers de laatste jaren neerzette. ‘ForFarmers is sterk in ontwikkeling, ze zijn actief in overnames en samenwerkingsverbanden en ook nog eens zeer marktgericht. Ik wil graag voor een bedrijf werken met ambitie. En dat is ForFarmers duidelijk!’

Veel focus op training en ontwikkeling

De bedrijfsomvang heeft nog een pluspunt. Wil iemand zich vakinhoudelijk specialiseren of juist bepaalde skills verder ontwikkelen, dan is die mogelijkheid er. Daarvoor zijn er onder meer de ForFarmers sector Academies die een belangrijke rol spelen in de ontwikkeling van de marketing en verkoopmedewerkers. Zo kunnen mensen snel (door)ontwikkelen. Rick kreeg die kans. ‘Ik kom eigenlijk uit de pluimveewereld en ik had daar gemakkelijk in verder kunnen gaan, maar ik wilde graag een andere sector in. Mijn visie verbreden. Dat betekende uit mijn comfortzone stappen; samen met ForFarmers ben ik die uitdaging aangegaan.’

Heeft dit verhaal je geïnspireerd? Lees hier meer over ForFarmers. Vraag  onze consultants  of er hier of elders andere mooie posities open staan of check snel onze actuele vacatures.

Deel dit verhaal

verhaal delen



ofAnnuleren

Gekoppelde vacatures

Corporate Sustainability Manager
Nutritional Support Poultry EMEA